Česká sklářská značka Klimchi z Kamenického Šenova v srdci severočeského křišťálového údolí se už podruhé představuje odborníkům, nadšencům do designu i největším světovým odběratelům na pařížském veletrhu Maison&Objet, který probíhá od 19. do 23. ledna. Značka tak pokračuje v nastartovaném úspěchu z minulého roku, který ukázal, že o české sklo pracující s tradicí optických dekorů a zabalené do současných trendů je ve světě zájem.

Do Paříže zamířilo Klimchi po úspěchu loni v září opět s průřezem celého svého portfolia včetně několika novinek, pod kterými je podepsaný kreativní ředitel značky, sklářský designér František Jungvirt.

Například kolekce stolního skla Linea, která se už během loňského září ukázala v pražském Mánesu během festivalu Czech Design Week, představuje výsledek propracovaného minimalismu, který čerpá inspiraci ze současné architektury i z čistě definovaných linií.

Výběr z kolekce Linea nafocená v interiéru pražského luxusního hotelu Andaz… Foto Anna Pleslová

„Usilovali jsme o vytvoření dokonalé souhry tvarů a barev. Vyhlížel jsem čisté linie, které budou vkusně kombinované s jasnou paletou vybraných odstínů,“ popsal ke kolekci Linea její autor František Jungvirt, čímž také dal nahlédnout do svého tvůrčího procesu. Právě důmyslná provázanost barev a tvarů se nese ve většině kolekcí. Jako například v kolekci Crust, jež je příhodná pro všechny milovníky vytříbeného alkoholu.

…a kolekce Crust v tomtéž hotelu. Foto Anna Pleslová

V neposlední řadě současnou pařížskou instalaci Klimchi, která svým stylem a doplněním o živé květiny připomíná bohatá barokní zátiší, doplňují také sklenice na červené i bílé víno, prosecco a šampaňské Shadow Stemware. Ty nově rozšiřují kolekci Shadows, jež byla první Jungvirtovou kolekcí navrženou pro Klimchi. Jedná se také o první sklenice „na stopce“, které František Jungvirt navrhl a které Klimchi zařazuje do svého portfolia.

Sklenice z kolekce Shadows Stemware v Refectory baru pražského hotelu Augustine. Foto Filip Švácha

A do svého vlastní portfolia zařadil Klimchi i samotný Maison&Objet, konkrétně v rámci selekce „What’s New?“, jež v tematických instalací přináší výběr nejnovějších trendů. Stolní sklo s logem Klimchi tak bylo zařazeno do instalací „Grounded“ od Francoise Bernarda, jež zkoumá jak kombinace designu a materiálů má až zklidňující a léčivé vlastnosti na naše rozpoložení, a „Slow Hospitality“, jež skrze noční vlakovou jízdu láká na současný trend pomalého vychutnávání nejrůznějších zážitků.

Pařížský Maison&Objet, který se koná dvakrát do roka v lednu a v září, patří k největším světovým veletrhům v oblasti interiérového designu. Zdroj: Maison&Objet

Současná lednová edice pařížského veletrhu Maison&Objet má za propojující téma heslo „Take Care“, které by se dalo volně přeložit „Opatrujte se“ a které skrze důrazem na laskavost a péči se snaží reagovat na současnou nejistotu. Veletrh se tak sice nepřímo i přímo, například skrze hostující vystavující, nese v duchu pokračující války na Ukrajině, letošní edice každopádně přináší nejméně jeden český úspěch. První den výstavy, čtvrtek, přitom naznačuje, že český stánek Klimchi patří k těm nejnavštěvovanějším.

Na výstavišti Paris Nord Villepinte, které svou rozlohou 246 tisíc metrů čtverečních největší ve Francii a desáté největší na světě, se výstava Maison&Objet koná od 19. do 23. ledna. Výstaviště jak s centrem Paříže, tak s nedalekým letištěm Charlese de Gaulla spojují bezplatné kyvadlové autobusy.