Jemný smyslový požitek, který pohladí na pohled i na dotek, přináší nové vázy sklářského výtvarníka a designéra Františka Jungvirta. Sametová varianta kolekce minimalistických váz Black & White zaujme zejména matným povrchem, který posouvá hranice technologických možností ve skle.

Sametová hra se sklem je docílená díky speciální technologii v rámci pískování. Foto Katarína Hudačínová
Sametová hra se sklem je docílená díky speciální technologii v rámci pískování. Foto Katarína Hudačínová

Dojem sametu, který vzniká kombinací matného povrchu a tlumených pastelových barev, vznikl speciální technologií v rámci pískování černobílých váz. Díky tomu vázy dokážou poskytnout příjemné a hřejivé pohlazení také na dotek, ke kterému přímo vybízí.

Vázy jsou jemné a hebké nejen na pohled, ale i na dotek. Foto Katarína Hudačínová
Vázy jsou jemné a hebké nejen na pohled, ale i na dotek. Foto Katarína Hudačínová

Promyšlenou technologii doplňuje do detailu jednoduchý a nadčasový tvar, který umí přirozeně vplout do jakéhokoliv interiéru, od těch minimalistických přes bohémsky zařízené až po elegantní, které se nebojí přepych dávat najevo.

Minimalistickým tvarem vázy zapadnou do každého interiéru. Foto Katarína Hudačínová
Minimalistickým tvarem vázy zapadnou do každého interiéru. Foto Katarína Hudačínová

Silky Black & White vychází z předloňské kolekce, která vzdává hold „stálicím“, ke kterým se v barvě rádi vracíme a které ve svém propojení představují dokonalý kontrast.

Sametová variace vychází z předloňské kolekce Black & White. Foto Katarína Hudačínová
Sametová variace vychází z předloňské kolekce Black & White. Foto Katarína Hudačínová

„Ve svých životních etapách často střídáme tzv. „barevné období“, kdy máme doma či na sobě barevné věci, a oproti tomu se zase opět rádi vracíme ke klasice, jako je bílá a černá,“ uvádí František Jungvirt, který podobná období vnímá i ve své tvorbě.

Předloňská kolekce, ze které nové vázy vychází, reaguje na barevnou pomíjivost kontrastem černé a bílé. Foto Anna Pleslová
Předloňská kolekce, ze které nové vázy vychází, reaguje na barevnou pomíjivost kontrastem černé a bílé. Foto Anna Pleslová

Ta je přitom více než bohatá nejen na barvy. František Jungvirt byl na konci ledna nominován na cenu Czech Grand Design 2021 v kategorii Objev roku.

Nominace na ceny, k jejichž vyhlášení dojde 22. března, si vysloužil kromě kolekcí Drama a Felicity, které vznikly pro sklářskou značku Klimchi, také za kolekci „Trdlíků“, hravých váz inspirovaných jarním probouzením přírody.

Letošní kolekce Trdlík od Františka Jungvirta skrze objektiv Anny Pleslové
Loňská kolekce Trdlík od Františka Jungvirta skrze objektiv Anny Pleslové.

Vázy Drama už loni v září také získaly cenu Czech Design Award v rámci festivalu Czech Design Week, a to v kategorii Best of Design.

Drama Vases podle návrhu Františka Jungvirta pro KLIMCHI. Foto Lukáš Moravský. Flower design Robert Bartolen
Drama Vases podle návrhu Františka Jungvirta pro KLIMCHI. Foto Lukáš Moravský. Flower design Robert Bartolen

V současné době mladý designér, který již působí jako kreativní ředitel značky Klimchi, dokončuje studium na Vysoké škole uměleckoprůmyslové v Praze (UMPRUM) v Ateliéru skla pod vedením Ronyho Plesla.