Designérka a malířka skla Dominika Petrtýlová si před Vánoci nadělila hravý fotoeditoriál se svou kolekcí váz Lollypop, ve kterém zamířila do 80. let. Výlet do éry rozměrných účesů, křiklavých barev a převratných technologií, jako jsou VHS přehrávače, záznamník, pager anebo fax, je hravým prostředkem, jak skrze autorku zrcadlit charakter kolekce váz, které čerstvá absolventka UMPRUM představila už jako svébytná profesionální designérka a sklářská umělkyně.
V tvorbě ventiluje Dominika Petrtýlová svým bezprostředním způsobem vše, co vstřebává kolem sebe, a vše, co se děje ve světě. Ve světě, který v posledních letech plných krizí je hladový po úniku do bezstarostného světa. Vázy Lollypop, které autorka představila letos, vznikly jako snová představa při cestách po švýcarské Basileji a završily se jako hravá pocta dekády, která dala za vznik MTV i CNN a stala se svědkem konce studené války.
Vázy Lollypop tak vznikly jako pocta doby, která díky pronikání nových technologií a nekonečné zásoby laku na vlasy nabízela neomezené možnosti. Prosadit si vlastní nápad u stolního PC anebo před faxovým přístrojem ve sešněrovaném korporátním prostředí stejně tak, jako učinila Melanie Griffitová v Podnikavé dívce.
Stát se nespoutanou divou na tanečním parketu za pomoci třpytivé rukavice Michaela Jacksona (letos se navíc připomíná 40leté výročí od vydání jeho nejúspěšnější desky Thriller).
Anebo na kolečkových bruslích za doprovodu hudby z walkmanu zaskočit na lekce aerobiku pod taktovkou Jane Fondové. Protože „no pain, no gain!“
Personifikace vlastní vázy
Odraz této doby nabízí Dominika Petrtýlová se svými vázami, jejíž charakter zrcadlí i na sobě. To je také jeden z dlouhodobých atributů tvorby designérky, jež je milovnicí módy a barev. „Pro mě je vždy důležité vystihnout charakter své tvorby. Když tvořím nové vázy, nechávám se jimi ovlivnit a sama se v rámci jejich prezentace stylizuji do podoby, která vázu odráží. Ke každé váze si tak vytvářím nové alterego, které je její personifikací,“ popsala Petrtýlová.
Kolekce Lollypop tak podle autorky mohla dostát svému poselství, jež je vyznáním volné designové tvorbě, jejíž jediným účelem je bavit a přinášet radost svému publiku.
Módní výlet váz do „osmdesátek“ se přitom mohl zrealizovat díky výběru kostýmů, který připravil stylista Zdeněk Marek. A také díky ateliérů Barrandov Studios, které připravily přesnou repliku „diamantové“ rukavice Michaela Jacksona. Kolekce váz Lollypop pak vznikla za podpory festivalu Czech Design Week.